מה צריך לדעת על הדברה ביתית?

  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_cmf_userspace_perms' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.

הבית שלנו, מקום המסתור והמבטחים, המקום המכיל והמזין שלנו, זה שאנחנו בטוחים בו שהוא רק שלנו, ובכן, הוא למעשה נחלה משותפת. היא מזין ומכיל גם עבור כל אותם החרקים, הזוחלים, המכרסמים ועוד מזיקים שונים שגם הם, כמונו, מוצאים בתוך המרחב הזה הגנה, מכסה ובעיקר מזון.

האקלים הישראלי, לצד נסיבות ואורח החיים שלנו הופכים את ההפרדה בינינו לבינם לכמעט בלתי אפשרית, ובהעדר הרחקה ממוקדת כנראה שלא יהיה מנוס, והם יהיו אצל כל אחד מאיתנו, בתוך הבית, בתוך הארונות ובעיקר על מוצרי המזון שאותם אנחנו אוכלים.

בחודשי הקיץ, התנאים למזיקים השונים הופכים נגישים יותר, מה שמרחיב את היקף הופעתם, ואותנו מכניס לצרה כפולה. מעבר לעובדה שזה לא אסתטי או נעים, למזיקים בסביבת המחיה שלנו יש השלכות הרבה יותר הרסניות. לצד הנזק שנגרם לרכוש, הם גורמים גם לנזק בריאותי. מזיקים יש להרחיק, ויפה שעה אחת קודם.

איך מתמודדים עם מזיקים בבית?

שמירה על הגיינה, על סביבה נקיה ואחסון נכון של מוצרי המזון הם א.ב. בשמירה על הבית מפני מזיקים, אבל למרבה הצער, זה לא תמיד מספיק.  מזיקים יכולים להגיע אל הבית בגלל הסביבה שבה הבית נמצא, גם אם הבית עצמו, ברמת המיקרו, מתנהל כבית מרקחת. גם תכשירי ההדברה הביתיים שניתן לרכוש בכל חנות שכונתית או בסופרמרקט הגדול, לא מספקים את הסחורה משום שהפעולה שלהם היא נקודתית בלבד וסכנת המזיקים היא עניין קבוע ומתמשך.

הצרה היא, שבעיית המזיקים אינה נחלתם של אלה שחיים על בבתים פרטיים בלבד, וגם בנייני דירות עלולים להיות מוכים.חשוב לזכור תמיד כי בתי הקרקע חשופים אמנם יותר, אבל גם מי שגר בקומות גבוהות אינו פטור.

בכדי להבטיח בית נקי ממזיקים חשוב לעשות פעולה הדברה כוללת ויסודית, וחשוב לא פחות להקפיד על תחזוקה של ההדברה בתדירות שבין חצי שנה לשנה.

אילו פתרונות הדברה לבית ניתן למצוא כיום?

כיום בשוק ישנו מבחר די עשיר של פתרונות הדברה שונים המבוססים על חומרי שונים שנמצאים על הסקלה שבין חומרים כימיים מגוונים ועד לחומרים אורגניים וטבעיים, כך שאתם תוכלו לבחור את סוג החומר המועדף עליכם.

בכל מקרה, חשוב להיוועץ עם המדביר כך שיוכל לתת את חוות דעתו המקצועית אודות הפתרון הטוב ביותר למצב הבית הספציפי שלכם. פתרונות ההדברה תפקידם לטפל בבעיה הקיימת וכך לספק פתרון מניעה עתידי.  חומר ההדברה יבחר בהתאם לסוג המזיקים שתקפו את הבית ובהתאם לסביבת המחיה והסכנות שהיא מעלה באופן כללי.

חשוב לדעת שחומרי ההדברה הכימיים שנעשה בהם שימוש כיום הם בעלי רמת רעילות נמוכה מאד, ואין שום חשש לעשות בהם שימוש גם בבתים שיש בהם ילדים ובעלי חיים, בתנאי כמובן ששומרים על כללי הזהירות הנדרשים במהלך הטיפול עצמו.

כמה דברים שכדאי לדעת על הדברה ביתית

את ההנחיות לגבי ההדברה ומה נדרש מכם עבורה תקבלו מחברת ההדברה טרם תחילת התהליך. עם זאת, יש כמה הנחיות כוללות שרלוונטיות לרוב סוגי ההדברות.

  • עדכנו את חברת ההדברה באם יש בעלי חיים בבית
  • פנו את הבית ביום ההדברה
  • אווררו את הבית, אך אל תשטפו אותו ביום ההדברה
  • וודאו שהמדביר בעל רשיון לעבודה עם חומרים כימיים
  • בידקו האם ולאיזה פרק זמן מתקבלת אחריות בגין ההדברה
  • זיכרו שהדברה זה עניין של תחזוקה. הקפידו עליה בפרקי זמן סבירים

התאמת פתרונות הדברה לבעיית המזיקים הביתית

את הבחירה בדבר פתרון ההדברה הביתית חשוב לעשות עם חברת ההדברה שמביאה איתה את הידע והמומחיות. הפתרון יבחר בהתאם לגודל הבית, המיקום שלו (קרקע או קומה), הסביבה שבה נמצא הבית (בתים שנמצאים למשל בסביבת בניה יהיו בסיכון גבוה יותר למזיקים) ובהתאם לנסיבות נוספות.

עלות ההדברה תיקבע בהתאם לגודל השטח, סוג החומר וכמות העבודה שתידרש.

אם אתם מתמודדים עם בעית חרקים או מזיקים בתוך הבית או בסביבה הביתית שלכם - אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר עוד היום ב-054-360003 או באמצעות טופס הצור קשר המופיע באתר. אנחנו מבטיחים לכם פיתרון ארוך טווח באחריות. כזה שישאר את הבית שלכם נקי ממזיקים. באחריות!

 

הדברה ביתית