הדברת נחיל טרמיטים

מה עושים כשמגלים נחיל טרמיטים בתוך הבית

  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_cmf_userspace_perms' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.

בדרך לבניית בית חלומותיכם? ראוי שתבדקו סימנים לקיני טרמיטים שעשויים להיות באזור; הדרך הטובה ביותר עבור הדברת טרמיטים – טרם הבנייה, שהרי קיני טרמיטים מצויים בתוך האדמה, תחת הבית. באם טרמיטים מצויים תחת בית עומד וקיים כבר. ההדברה עשוי להיות משימה יקרה וסבוכה, ביחס להדברת סוג אחד של מזיקים.

מה הם ומי הם טרמיטים? האם נוכל למנוע מהם לבקר בביתנו? כיצד, אם בכלל, ניתן להדבירם?

מעט על הטרמיטים

טרמיט – חרק קטנטן ועיוור, החי במושבות ענק העשויות להכיל עד כשני מיליוני טרמיטים. את קיניהם בונים הטרמיטים בתוך הקרקע, או בעצים מתים יבשים. טרמיטים ניזונים מחומרי עץ, לרבות ידיות, דלתות, משקופים בבתים ומכרסמים בעץ מבפנים, כך שגם במידה שהרהיט נראה "בסדר" וכאינו נגוע, הוא יהיה מפורר ואכול מבפנים, מה שיוביל לקריסתו יום אחד.

כיצד מזהים?

זיהוי מוקדם יותר של נחילי טרמיטים יוביל להוצאה כספית מופחת על טיפול / הדברת טרמיטים, ועל תיקוני נזקים פוטנציאליים. באם נתגלו טרמיטים בדירה או בית מסוים, מומלץ לשכנים להזמין גם הם חברת הדברה מקצועית, שהרי טרמיטים הינם בעל-חיים נודד וקיים הסיכוי שיגיעו גם אליהם. היתרון הקיים בזיהוי מוקדם, הוא שהדברה אפשר לבצע מחוץ למבנה, וכך למנוע נזקים לדירה עצמה.

זיהוי טרמיטים בבית

קשה לזהות טרמיטים פיסית, מאחר שהם יוצאים לדרכם בחשכה ונוטים לנוע במחילות נסתרות; ובכל זאת -

נסו לשים לב למצבורי חול קטנים בסמוך לפינות קירות החדרים או בסמוך למשקופי דלתות.
כנפיים שקופות פזורות בבית מורות מהוות גם הן סימן למושבות טרמיטים באזור הבית.
בית המכיל חפצי עץ – ראוי שיושביו יזמינו אחת לשנה או שנתיים מדביר שיבדוק הימצאות אפשרית של טרמיטים.

צעדים להפחתת פגיעה פוטנציאלית של טרמיטים

אוורור אזורים הכוללים תעלות וסדקים תחת הבניין ובקירות. כך או כך, יש להימנע מניסיון לסתום את החורים – מה שיביא לתנאי לחות וטחב גבוהים יותר, ומהטרמיטים – רק לרצות להישאר עוד במקום.
במהלך הבניה – יש להימנע מיצירת מגע יסודות הבניין, עשויי העץ, עם הקרקע; יתר על כן, יש לדאוג לשמור על פער בן 40 ס"מ לכל הפחות, בין הקרקע לכל אלמנט עשוי עץ (בהקשר של פרגולה או דק וכו').
במהלך הבניה, יש להרחיק כל פסולת עץ המצטברת באתר הבניה

הליך הדברה

הטיפול האפקטיבי ביותר כנגד טרמיטים – פעולה מונעת, עוד טרם בניית הבית; דרך פעולה זו תחסוך עבורכם נזקים פוטנציאליים והוצאות עתידיות אפשריות. שירותיו של מדביר מקצועי לליווי תהליך הבנייה, שידע לשלב טיפולי הרחקת טרמיטים מהאזור, יעלו פחות מטיפול הדברה שנפגע כבר בידי טרמיטים. יתר על כן, טיפול בשלב הבניה יהיה בעל אפקט למשך זמן רב יותר.

טיפול מקדים כזה כולל ריסוס השטח עליו הבית ייבנה, עוד טרם הצבת היסודות; זאת ועוד, ריסוס רצפת הבטון, ומערומי החול הנמצאים בשימוש – בחומר הקרוי "פרמין", המפחית כמעט לכדי אפס את סיכויים למכת טרמיטים אחרי הבנייה.

טכניקת הדברה מקובלת בימינו על-ידי מקצוענים – שימוש בצידו מיוחד לקידוח לאורך הקירות והזרקת חומר הדברה נגד טרמיטים. נוסף על כך, מדביר מקצועי ייצוק שכבת הגנה שתמנע התקרבות טרמיטים לשטח הבית. משקופים נגועים יטופלו באמצעות קידוח והזרקת חומר הדברה ישירות אל החורים, נוסף על יצירת מחסום מתכת בין הקרקע למשקוף.

מחיר

מחיר טיפול הדברת טרמיטים יחושב לרוב עפ"י שטח הטיפול, לאחר הגדרת גודל חגורת הגנה סביבה המבנה. לא מדובר בטיפול זול, אולם חומרי ההדברה הם יקרים, וכן הידע המקצועי והמיומנות שנצטברו אצל מדביר מנוסה, לאחר טיפולים רבים שביצע.