הדברת ג'וקים- כי אין דרך אחרת

  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_cmf_userspace_perms' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.

אין אחד אשר נשאר אדיש כאשר הוא מגלה ג'וק בביתו, במסעדה בה הוא אוכל, במפעלי מזון שונים ופחות או יותר בכל מקום. ג'וקים הם אוכלי כל וידוע כי הם נודדים ממקום למקום ומביאים איתם מחלות וחיידקים שונים. לכן, הדברת ג'וקים חיונית לרוב האנשים, העסקים והמפעלים לפחות פעם בשנה.

סוגים שונים של ג'וקים

במדינת ישראל הסוגים העיקריים של הג'וקים הפעילים ביותר הם תיקן הפסים, התיקן הגרמני והתיקן האמריקאי. התיקן האמריקאי אמנם נקרא אמריקאי אך נמצא בכל מקום בישראל בכל עונות השנה וניתן לומר כי הוא הפך להיות תושב קבע. הוא אוכל הכל, פעיל בכל שעות היממה (אך בעיקר בלילות) ובכל עונות השנה. הג'וק הגרמני מוכר בעיקר למפעלי מזון, שכן הוא אוהב לשהות במפעלים, במשאיות אשר מובילות מזון, מסעדות, חנויות מזון ועוד. תיקן הפסים הוא ג'וק ביתי אשר פעיל בעיקר בקיץ החם של ישראל. הוא אוכל את כל מה שבארון וכל סוג מזון אותו הוא יכול למצוא. הדרך האפקטיבית היחידה להיפטר מתיקנים אלו היא על ידי הדברת ג'וקים על ידי חברה מקצועית ובעלת ניסיון.

הדברת ג'וקים מכל סוגים

רבים חושבים כי הדברת ג'וקים משמע שימוש בחומר אחד לכל הג'וקים. יש פעמים בהם אכן ניתן למגר אותם על ידי חומר אחד, אך יש גם מצבים בהם התיקן דורש חומר ריסוס שונה לגמרי מאותו חומר בו משתמשים לחבריו. הדברת ג'וקים נעשית בדרך כלל על ידי ג'ל או על ידי חומר ריסוס מיוחד המותאם לסוגים השונים של הג'וקים אשר אותרו בבית. במקרים מסוימים, כמו למשל במקרה של הדברת תיקנים מסוג גרמני, המדביר יצטרך לאתר ראשית כל את הקן שלהם ולמגר אותם על ידי אבקה וזאת במקביל לריסוס הכללי. לכן, חשוב לוודא כי קודם לכן המדביר מאבחן את סוג הג'וקים שיש בביתכם ורק לאחר מכן מחליט על חומרי הריסוס/הדברה.

מה ניתן לעשות בינתיים?

כמובן, שיש דברים שניתן ורצוי לעשות בכוחות עצמכם, עד שהמדביר יגיע. מומלץ לעבור על הקירות והיציאות התשתית השונות בבית (מערכת חשמל, גז, ובעיקר מים וביוב), לבדוק אם אין סדקים בקירות (בעיקר בחיבורים של הברזים והכיורים אל הקיר) ובמידה ויש - לסתום אותם בעזרת סיליקון או חומר אחר שמיועד לכך. הג'וקים חמקמקים מאד ויכולים להגיע גם מחריצים קטנים במיוחד. על כן כדאי לבדוק שאנחנו לא עושים להם חיים קלים ולסתום כו סדק וחריץ בקיר - ובעיקר באזורים המועדות לפורענות כמו האמבטיה והמטבח. בנוסף, מומלץ לעבור על ארונות המטבח ולוודא שהם אטומים לכניסת אורחים זרים, שאין בהם חורים אל הקירות ושאר חריצים לא ראויים. במידה וכל זה לא עוזר - בהחלט מומלץ לקרוא למדביר מקצועי.